Онлайн магазин – от основна важност за Вашия бизнес
Вие сте собственик на бизнес – увеличаването на продажбите и привличането на нови клиенти са Ваши приоритети. Но как да реализирате целите си? В съвременния информационен и високотехнологичен свят това не може да се случи, ако не изградите онлайн присъствие на бизнеса си. Нека започнем с най-важното – онлайн магазинът е от основна важност за всеки бизнес. Онлайн търговията е един нов свят, изпълнен с възможности за развитие, надграждане и навлизане в нови сфери на потребители и пазарни нужди. Но не гледайте на онлайн магазините като средство за правене на бързи пари без да полагате усилия. Съществуват основно два вида онлайн магазини – които правят сериозни продажби и всички останали, които просто си запълват времето. За да се окажете от добрата страна, трябва да се подготвите, като направите необходимите проучвания, анализи и сметки. Като начало изчислете колко средства ще са необходими за изработката на онлайн магазин – хостинг, домейн, уеб дизайн и изграждане, както и за неговата поддръжка – добавяне и премахване на артикули, складови наличности, промоционални оферти и популяризиране – он пейдж SEO, офф пейдж SEO, реклама в Google. Попитайте за цена и време за изработка. Но има още много неща, за които трябва да се информирате преди да вземете крайно решение. В тази статия ние ще направим точно това.
Онлайн магазините (Интернет магазините) добиха изключителна популярност през последните няколко години. Те са предпочитанo средство и от най-големите в световен мащаб брандове, като Adidas, Nike, Walmart, eBay, Amazon и мн.др. Досещате ли се защо? Колко потребители дневно влизат във Вашия обект, работното време, на който е нормирано? Колко такива могат влязат в онлайн магазина Ви, който е отворен 24/7 както в делник така и в празник
Какво трябва да знам преди да създам онлайн магазин?
Най-напред, разбира се, трябва да изберете как ще развивате Вашата онлайн търговия (eCommerce) – дали само ще добавите количка за пазаруване (shopping cart) към фирмения Ви уеб сайт или ще предпочете отделна интернет услуга – създаване на чисто нов онлайн магазин. Изборът Ви трябва да зависи от следните условия:
- какъв магазин искате да управлявате?
- как предпочитате да реализирате плащанията?
- искате ли да добавите някакви по-специфични функционалности?
И двата варианта имат своите предимства. Как да се ориентирате? Консултирайте се с нас
Как да изглежда моя онлайн магазин?
За да съобразите как да изглежда Вашия онлайн магазин също трябва да отделите малко време за проучване. Ако Вашата фирма вече разполага с уеб сайт е желателно, онлайн магазинът Ви да отразява неговия цялостен дизайн, т.е. Вашия вече утвърден бранд. В случай, че нямате бизнес уеб сайт, трябва да изберете такива цветове и фон, които да допълват логото Ви. Ако не разполагате с лого и не сте предвидили ресурс за изработка на такова, не се притеснявайте – голяма част от фирмите, предлагащи платформи за изграждане на онлайн магазини, предлагат промоции при възлагането на проект за онлайн магазин + фирмено лого.
Искате онлайн магазин – какво ще продавате?
Преди да кажете „да“ на фирма, дала приемлива оферта за изработка на онлайн магазин помислете какви стоки ще предлагате, как ще работите с доставчиците и дали ще поддържате складови наличности. От последното следва решението дали да използвате складов софтуер. Онлайн магазините имат възможност за връзка с външни софтуерни системи за управление на бизнес процеси.
Не пренебрегвайте съдържанието, защото потребителите се интересуват именно от него, т.е. от текстовите описания на продуктите, от снимките и от видеоклиповете. Помислете откъде ще вземете това съдържание и се погрижете да бъде качествено. Осигурете добри текстове. Последното е по-предизвикателна задача, отколкото изглежда на пръв поглед.
Обмислете доставките и как ще ги извършвате. Ако доставяте в чужбина или сметнете, че е нерентабилно да поддържате автопарк, обърнете се към куриерска фирма. Ако искате да автоматизирате доставките и комуникацията, е възможно интегрирането на софтуерна система за доставки, свързана с онлайн магазина. Повечето куриерски фирми разполагат с такива модули.
Помнете, че цените за доставка са много важни. Ако можете да осигурите безплатна доставка – чудесно, клиентите ви ще бъдат щастливи. Освен това всичко трябва да е прозрачно и без изненади. Потребителите трябва да са наясно с цената, която ще заплатят за доставката.
Какви езици ще поддържате?
Ако продавате онлайн на различни пазари, ще трябва да поддържате съответните езикови версии. Под поддръжка нямаме предвид само преводи на информационните секции и продуктовия каталог, а и възможност за ефективна и навременна комуникация с клиентите на съответния език. Попитайте фирмата, разработваща сайта Ви, дали може да създаде двуезично съдържание на сайта Ви и с колко това ще оскъпи стойността на проекта Ви.
Екипът Web Solution остава на разположение, ако имате допълнителни въпроси – свържете се с нас